.. Powered by Blogger.
RSS

Nasihat Kubur

1.Aku adalah tempat yang paling gelap di antara 
yang gelap,maka terangilah aku dengan
TAHAJUD....

2.Aku adalah tempat yang paling sempit, maka 
luaskan aku dengan berSILATURAHIM.....

3.Aku adalah tempat yang paling sepi maka 
ramaikanlah aku dengan perbanyakkan baca 
AL QURAN....

4.Aku adalah tempatnya binatang binatang yang
menjijikkan maka racunilah ia dengan 
AMAL SEDEKAH...

5.Aku yang menyepitmu hingga hancur bilamana
tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan
SOLAT....

6.Aku adalah tempat untuk merendammu dengan
cairan yang amat amat sakit, bebaskan rendaman
itu dengan PUASA....

7.Aku adalah tempat Munkar & Nankir bertanya,
maka persiapkanlah jawapanmu dengan 
perbanyakkan mengucapkan Kalimah
"LA ILA HA IL ALLAH"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Dari Abu Hurayrah r.a., katanya: Bersabda Rasulullah Saw.: “Berfirman Allah Yang Maha Agung: Aku berada dalam sangkaan hamba-Ku tentang Aku, dan Aku bersama-nya ketika ia menyebut Aku. Bila ia menyebut Aku dalam dirinya, Aku menyebut dia dalam Diri-Ku. Bila ia menyebut Aku dalam khalayak, Aku menyebut dia dalam khalayak yang lebih baik dari itu. Bila ia mendekat kepada-Ku satu jengkal, Aku mendekat kepadanya satu hasta. Bila ia mendekat kepada-Ku satu hasta, Aku mendekat kepadanya satu depa. Bila ia datang kepada-Ku berjalan kaki, Aku datang kepadanya berlari-lari.(Riwayat Bukhari, Muslim, Ibn Majah, At-Tirmidzi, Ibn Hanbal)